Subject: FW: Metsalille tee ristumiskoht riigiteega
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Nov 2024 10:18:51 +0200

Tere,

Palun registreerida

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Reio Vesiallik <[email-masked]>
Sent: Friday, November 1, 2024 4:28 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Metsalille tee ristumiskoht riigiteega

Tere.

Edastan märkuste alusel korrigeeritud mahasõidu projekti
kooskõlastamisele. Kraav on lõpetatud truubi juures.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 1. november 2024 13:56
To: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Metsalille tee ristumiskoht riigiteega

Tere,

Küsimus ei ole ristumiskoha pikiprofiilis ega vertikaalis. Küsimus on
projekteeritud kraavis  RMK tee kõrvale.

Täna seal ei ole kraavi. Kui projekteeritakse kraav ning see ühendatakse
riigitee ääres oleva kraaviga siis me peame saam hinnata tervikprojekti –
ristumiskoha projektlahendus ei anna meile selleks ülevaadet.

Meil on praktikas kogemusi, kus ristumiskoha projektis  näidatud kraavi on
hiljem RMK maaparandusprojektis kasutatud sinna täiendava vee suunamiseks.

Antud projektis peab olema üheselt ja arusaadavalt see lõpetatud peale
truupi.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Reio Vesiallik
Sent: esmaspäev, 14. oktoober 2024 17:03
To: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Metsalille tee ristumiskoht riigiteega

Tere.

Selle tee vertikaalplaneering on koostatud lähtudes Transpordiameti
projekteerimisnõuetest. RMK tee kaldenurka tuleb muuta, me ei saa lähtuda
olemasolevast olukorrast.

Muutsime kraavi pikkust selliselt, et see ei ulatu trasnpordimaalt välja
(tähistatud rohelise noolega), täielikult kraavitust truubist edasi
projekteerimata jätta ei saa.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 14. oktoober 2024 15:01
To: Reio Vesiallik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Metsalille tee ristumiskoht riigiteega

Tere,

Eelmises kirjas punktis 2 toodud märkust ei ole arvestatud.

See ei ole veenev lahendus, kus projektlahendus on täpselt sama ja lisatud
on märkus, kraavi edasi mitte pikendada. Aga kui hiljem tehakse otsus seda
ikkagi pikendada,

siis see info ja lahendus enam meieni ei jõua.

Miks üldse see kraav sinna rajatakse? Mis see eesmärk on?

Täna olemasoleva ristumiskoha juures ei ole ühtegi kraavi, mis suunduks
kinnistu sisse.

Kui riigitee suunast tulev kraavi lahendus lõppeb projekteeritud truubiga,
siis saab selle lahendusega edasi minna. Kui soovitakse projekteerida
selline kraavi lahendus, mis

kulgeb riigitee teemaa-alast välja, siis on vajalik teda, mida edasine
lahendus siin ette näeb ja milline võib olla lisanduv vooluhulk. Täna on
meile esitatud riigitee ristumiskoha

projekt ning selle alusel me ei saa teha otsuseid, mis jäävad sellest
projektlahendusest välja poole.

Korrigeeritud projekt palume esitada uuest kooskõlastamiseks e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Reio Vesiallik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>

Sent: Thursday, October 10, 2024 11:01 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Metsalille tee ristumiskoht riigiteega

Tere.

Käesolevaga edastame kooskõlastamisele märkuste alusel korrigeeritud
Metsalille tee riigiteega ristumiskoha projekti.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

From: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: teisipäev, 1. oktoober 2024 13:48
To: Reio Vesiallik < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Metsalille tee ristumiskoht riigiteega

Tere,

Olete esitanus meile kooskõlastamiseks töö nr P23099 „ Metsalille tee
ristumiskoht riigiteega“

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Palume vaadata üle projekteeritud ristumiskoha pöörderaadiused.
Projekteeritud ristumiskoht on raadiustega 15  ning riigiteega kokkupuutel
on

ristumiskoha laius 39 m.

Siin saab antud ristumiskohta lahendada väiksemate pöörderaadiustega.

2.	Projektis on näidatud rajatava tee äärde kraavitus, mis ulatub
väljapoole teekaitsevööndit. Antud lahenduse annab võimaluse hiljem kraavi
pikendada

veelgi ning juhtida riigitee äärsesse teekraavi täiendavat vett, ilma et
meid antud lahendusest teavitatakse ja projekti juurde kaasatakse (kuna

projekteeritud kraav ulatub täna juba väljaspoole teekaitsevööndit).

Meie üldine nõue on, et riigitee äärde täiendava vee juhtimine ei ole
lubatud. Ainult erandjuhul ja siis tuleb esitada vooluhulkade arvutus
riikliku

eesvooluni. Projekteerija peab hindama truupide läbilaskevõimet kuni
riikliku eesvooluni ja kinnitama et lisanduvad vooluhulgad ei kujuta ohtu

riigitee teemuldele.

Korrigeeritud projekt palume esitada uuest kooskõlastamiseks e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.